مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 12:162023-07-07سياسي

امیرغدیر | آداب و رسوم مردم شهر گنبدهای فیروزه ای در عید غدیر


گروه فرهنگی خبرگزاری فارس اصفهان: تقویم 18 ذی الحجه بزرگ ترین جشن شیعیان را نشان می دهد؛ همان روزی که روز عهد و پیمان است، عهدی با با پروردگار محمد(ص) که دست از دامان حبیبش علی(ع) بر نداریم و عاشقانه و عارفانه قدم جای قدمش بگذاریم؛ امروز روز بارش رحمت الهی و بهره مندی از مهربانی بی دریغ پروردگارعالم و بهانه اش یاد خدا و خوبان خداست و دورهمی های پر از محبت، غسل ، نماز، صلوات، روزه و.

و از زیباترین اعمال این روز است.

طبقی از اخلاص که طنین انداز نوای حیدر حیدر در آسمان ها می شود غدیر برای مردم اصفهان نه تنها یک واژه نیست، یک برکه هم نیست؛ دریایی است خروشان و رمزی است بین خدا و انسان، اقیانوسی بی کرانه و جاری بر جان های پاک و اندیشه های تابناک است که با خون مردم اصفهانی آمیخته شده است، از همین رو غدیر را از دریچه عشق و ارادت مردم نصف جهان می بینیم.

  مردمی که تمام ارادت و عشق خود به امیر المومنین(ع) را درطبق اخلاصشان قرار داده اند و این روز را جشن میگیرند، کوچه ها چراغی، موکب های پذیرایی، بوی اسپند در کوچه پس کوچه های شهر و نوای حیدر حیدر و نور افشانی آسمان گواه بر همین موضوع است.

  پولی که برکت زندگی می شود مردم شهر گنبدهای فیروزه ای در این روز، دیدار و ادای احترام به سادات و ذریه امیرالمومنین(ع) از مهم ترین برنامه هایشان است که با گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرغدیر | آداب و رسوم مردم شهر گنبدهای فیروزه ای در عید غدیر

امیرغدیر | آداب و رسوم مردم شهر گنبدهای فیروزه ای در عید غدیر